Contact us now
+1-888-846-1732

Úvod

Potřebujete měřit pozice klíčových slov pro mobilní zařízení? V tomto článku se dozvíte, proč je o něčem takovém vhodné uvažovat.

K čemu je vlastně dobré měřit pozice klíčových slov zvlášť pro desktop a mobilní zařízení? Zásadním důvodem je nárůst rozšíření chytrých telefonů v posledních několika letech. Proto, pokud chceme pochopit, jak se situace vyvíjí, je nezbytné sledovat také mobilní SERP.

V posledních dvou letech se používání Smartphone v USA rozrostl z 36% na 61%.
56% majitelů mobilních telefonů používají svůj mobil pro vyhledávání, což je nejčastěji prováděná činnost na těchto zařízeních.
Co z těchto dat vyvodit? Ocitáme se zkrátka v nové multi-device realitě, kde mobilní SERP je klíčovou součástí celkového obrazu, pokud chceme měřit viditelnost webu ve výsledcích organického vyhledávání komplexněji.

Je dobré sledovat vývoj výsledků organického vyhledávání pro stolní počítače a chytré telefony ve stejnou dobu? Určitě ano. Zde je několik důvodů:

1.Mobilní a desktop SERP se liší. Někdy velmi značně. To souvisí pochopitelně s velikostí displeje chytrých telefonů a snahou uzpůsobit výsledky vyhledávání pro uživatele a jeho snadnou orientaci na stránce.

Nejde ale jen o rozvržení prvků na stránce, tedy vizuální stránku věci. Zásadním faktem je, že se liší pořadí odkazů, které vyhledávač na základě svého algoritmu vrací uživateli jako odpověď na jeho dotaz.

Zde je jeden příklad pro dotaz „vesmír“ pro výsledky vyhledávání na desktop:

A stejný dotaz pro mobilní vyhledávání:

2.Uživatelé mobilních zařízení používají vyhledávání jinak než uživatelé desktopu.

Z výzkumů vyplývá, že uživatelé používající desktop velmi neradí scrollují myší ve výsledcích vyhledávání. Je to jeden z důvodů, proč většina uživatelů klikne na některý z prvních třech, čtyř odkazů v SERP. U dotykových chytrých telefonů je pro uživatele příjemnější scrollovat SERPem.

Mobilní vyhledávání vychází často z neodkladné informační potřeby. Uživatel typicky hledá na cestách, při pauze na oběd. Pro většinu uživatelů mobilního vyhledávání je zásadní rychlost odezvy.

3.Lokální vyhledávání je pro mobilní zařízení velmi typické. Vychází z potřeby uživatele po okamžité odpovědi. Jelikož hlavní výhodou mobilního zařízení je jeho mobilita, je logické, že uživatelé tato zařízení používají často na cestách pro vyhledávání lokálních podniků, firem, restaurací, obchodů či jiných služeb. Tomu se snaží vyhledávače přizpůsobit své odpovědi.